Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Angela Kristians - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Angela Kristians - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Angela Kristians

Blijf op de hoogte en volg Angela

03 Maart 2017 | Laos, Vientiane

Mijn laatste avontuur: Laos.

Voor Laos had ik in Nederland niet veel voorbereid, want ik dacht dat doe ik wel tijdens mijn reis. En inderdaad in Vietnam heb ik mijn verdiept in Laos wat ik daar allemaal kon doen en zien. Vanaf Hanoi vloog ik naar Luang Prabang, één van de hoofdsteden van Laos. Op de airport van Hanoi had ik een Duits meisje ontmoet waarmee ik een taxi ging delen richting het centrum van Luang Prabang. Aangekomen in Laos moesten we formulieren invullen om een visum aan te vragen. Op de airport van Luang Prabang had ik nog een Nederlands meisje ontmoet en een Duitse jongen en we besloten om met z’n vieren de taxi te nemen richting het centrum. We hebben ook de eerste dagen in Luang Prabang samen doorgebracht, wat heel erg gezellig was. Iedereen zat in een eigen hostel en spraken elke keer af bij een restaurantje met heerlijke stokbroden. Laos was vroeger een Franse kolonie en daarom zijn in Laos stokbroden en croissants te vinden. De stad heeft vele prachtige tempels, Mekong River waarover je kan varen, waterval te bezichtigen en een grote night market waar je vele souvenirs kunt kopen.

Na vier dagen in Luang Prabang namen het Nederlandse meisje en ik de slow boat naar Huay Xai. Met de slow boat ga je twee dagen lang over de Mekong River varen naar het Huay Xai. Per dag duurde ongeveer acht uur. De natuur die te zien was vanaf de boot was prachtig dus was het niet erg om acht uur te zitten en te genieten. Huay Xai is een plaatsje in het noorden van Laos en ligt tegen de Thaise grens aan. Dit plaatsje is bekend vanwege de grens overgang, maar ook vanwege de Gibbon Experience. De Gibbon Experience is een tour door de jungle waar je gaat hiken en vooral ziplinen! Wij kozen voor de Waterfall en dat was een 3-daagse tour, waarbij je dieper de jungle in gaat. Tijdens de Gibbon Experience slaap je in boomhutten die alleen bereikbaar zijn met een zipline. De boomhutten waren gevestigd op zo’n 30 meter hoogte. In de boomhut waren matrassen, dekens en kussen waar we sliepen. De douche en wc werd gescheiden door een doek en aan de andere kant had je prachtig uitzicht over de bomen. Het was één van de prachtige dingen die ik heb gedaan tijdens mijn reis. Je gaat tijdens het ziplinen over grote hoogtes naar de andere kant van de berg. De langste zipline was 500 meter en soms ga je 50 km/u. De uitzichten tijdens het ziplinen waren adembenemend en ik was heel blij dat ik mijn GoPro had meegenomen om vele foto’s en filmpjes te maken. Na de prachtige 3-daagse tour zijn we terug gegaan naar Huay Xai waar we één nacht bleven en voor de volgende dag een bus boekte richting het zuiden. Ik stapte uit bij Luang Namtha waar ik nog één hiking wilde gaan doen in het Nationaal Park. Eenmaal aangekomen op het busstation was ik de enige backpacker die uitstapte. Met een taxi ben ik richting het centrum gegaan en ben ik opzoek gegaan naar een hostel om te overnachten. Eenmaal een hostel gevonden ben ik daarna direct op zoek gegaan naar een tourorganisatie waar ik een hiking kon boeken. Ik had er eentje gevonden die de volgende dag zou vertrekken voor drie dagen. Eerste dag was het 4/5 uur kajakken en de andere twee dagen was het 5/6 uur hiken. De overnachtingen waren in een homestay en in de junglecamp. Na al de prachtige hikings die ik eerder had gedaan, had ik hier ook weer erg veel zin in. Het kajakken de eerste dag was een uitdaging want 30 minuten kajakken vind ik leuk, maar dit was 4 tot 5 uur en vond ik toch minder leuk. Het was bewolkt en daardoor ook erg koud. Gelukkig zat je met z’n tweeën in een kajak waardoor je niet alles zelf hoefde te doen. Na het kajakken kwamen we aan het in het dorp. Het is een dorp in de middle of nowhere en dus beperkt elektra, geen douche en een wc waar het halve dorp op gaat. Niet op gaat maar op staat, want ze hebben daar Franse wc’s. Het was even de situatie accepteren. In de groep was ook een Canadees meisje die precies hetzelfde had. En zij zei ook ‘Oké in deze kleren doe ik de hiking en slaap ik ook en heb ik dus drie dagen aan. Dag en nacht’. Want het werd in de avonden/nachten ook heel erg koud. De volgende dag liepen we door de jungle naar de junglecamp. De junglecamp is een hutje boven op de berg, waar geen elektra is, geen douche en ook geen wc. Maar het uitzicht en zonsondergang was prachtig. Maar wanneer de zon weg was, werd het ook zo koud. De gids vertelde ons dat het rond de 10 graden zou worden. Hier waren wij ook niet echt op gekleed. We deden alle kleren aan die we hadden, vies of niet alles ging aan. Het was een hele zware nacht maar achteraf was het een bijzondere ervaring. Maar het eten dat we kregen als ontbijt, lunch en avondeten waren onwijs lekker. Eenmaal terug in Luang Namtha zijn we nog een extra nacht gebleven in het hotel om bij te komen. Het Canadese meisje nam de nachtbus naar Luang Prabang en ik nam de volgende dag de minivan naar Luang Prabang. De busreis duurde acht uur en het was een erg lange busreis. Het uitzicht vanuit de minivan was prachtig en het landschap was adembenemend mooi waardoor het een mooie lange busreis werd. Eenmaal in Luang Prabang aangekomen hebben het Canadese meisje en ik elkaar weer opgezocht. Na twee nachten in Luang prabang ben ik met de minivan naar Vang Vieng gegaan. Vang Vieng is een klein plaatsje wat een party bestemming is in Laos. Hier ben ik totaal drie nachten gebleven en heb ik er erg leuk gehad! Ik was met een aantal jongens van mijn slaapzaal waar ik mee ging eten en naar de happy hours. Happy hours betekenen daar gratis whisky! In Vang Vieng zijn we ook wezen tuben. Dan ga je met de binnenband van een vrachtwagen de rivier af dobberen en stop je af en toe bij barretjes die aan de rivier gelegen zijn. Dit was onwijs leuk en gezellig om te doen! Ik ben elke keer heel vroeg wakker ondanks wat ik de vorige dag gedaan heb dus ik zat weer om acht uur aan het ontbijt. Nadat iedereen gegeten had gingen we fietsen huren. Ik had eindelijk Nederlandse jongens ontmoet, waarmee ik samen met het Canadese meisje en Canadese jongen gingen fietsen. Het fietsen was zó ontzettend mooi. De omging van Vang Vieng is prachtig. We fietste naar één van de lagoons waar we de middag lekker in de zon hebben gelegen, gedronken en gegeten. In de avond zijn we een hapje gaan eten en hebben daarna nog wat gedronken. De volgende dag ging ik richting Vientiane de hoofdstad van Laos. In Vientiane is vrij weinig te doen, er zijn wel vele prachtige tempels te bezichtigen en een hele grote night market maar dat is het. Ik was vooral heel moe dus heb ik ook heel weinig gedaan in Ventiane. Vanaf Vientiane vloog ik in de middag richting Bangkok waar ik nog één overnachting had en vanaf Bangkok vloog ik naar Nederland. In Bangkok heb ik alleen maar wezen winkelen in de grote shoppingmall. In Bangkok was ik al eens eerder geweest dus hoefde ik niet de bezienswaardigheden te bezichtigen. In de nacht vloog ik eerst richting Dubai en vanaf daar vloog ik naar Amsterdam waar drie hele lieve vriendinnen op mij stonden te wachten!!

De reis was heel bijzonder en ik heb zoveel dingen meegemaakt waarvan ik niet had gedacht ze mee te maken. Het was één van de mooiste en fantastische reizen die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben heel erg blij dat ik ben gegaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Filipijnen, Vietnam en Laos

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2017

Laos

15 Januari 2017

Vietnam

14 Januari 2017

Filipijnen

14 Januari 2017

Filipijnen
Angela

Actief sinds 27 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1526
Totaal aantal bezoekers 34540

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: